Általános CAWI kutatási projekt

Egy általános CAWI kutatási projekt lépései

CAWI (Computer Assisted Web Interview) online kérdezési módszeren alapuló adatfelvétel.

A kutatások alkalmával a kutatás folyamatának lépéseit előzetesen egyeztetjük az ügyféllel.

Tervezés, előkészítés

  • Kérdőívszerkesztés – figyelembe véve az e-benchmark.hu rendszerének alkalmazhatóságát
    • Legördülő menüs kérdések
    • Egyszeres illetve többszörös választásos kérdések
    • Nyitott rövid kérdések, nyitott többsoros (esszé jelegű válaszokat is befogadó) kérdések
    • Skála típusú kérdések (Likert-skála; 1-5; 1-10; -2,-1,0,1,2; stb.)
    • Mátrix típusú kérdések (egy-, ill. két skálás)
    • Sorba rendező kérdések
    • Az elágazások kialakítása, egyes kérdések csak az előző kérdésekre adott válaszok függvényében jelennek meg, a kitöltők számára így csak a megfelelő kérdések jelennek meg
    • Média anyagok beszúrása – képek, hang- és videó anyagok
  • Célcsoport definiálása, kvóták meghatározása
    • A megbízó által megfogalmazott kutatási feladat tükrében közösen kiválasztjuk az elérni kívántak körét, akik a kutatási meghívó emailjét megkapják.
      Például a megbízó ügyfélkörének egy szegmense
  • Ösztönzők kiválasztása
    • Lehetőség van a felmérések során a megbízó által adott ajándékok (pld. vásárlási utalvány, elektronikai készülék, nyaralási utalvány, stb.) a kitöltők közötti kisorsolásra
  • Minta kiválasztása
    • A célcsoportból képzett alapsokaság teljes megkérdezése, vagy
    • Az alapsokaságból véletlen mintaválasztással leválogatjuk a kutatásban meghívottak körét, akik a kutatásra felhívó e-mailt kapnak.

Kérdőív programozás és tesztelés

  • Kérdőív programozása
  • Lehetőség van egyedi Token-ek (azonosító kódok) generálására, felhasználókhoz rendelésére
    Egyedi azonosítók, Token-ek segítségével elkerülhető, hogy egy illetéktelen személy kitöltse a kérdőívet. Ezeket a Token-eket a kutatásban résztvevő felhasználókhoz egyedileg rendeljük hozzá.
    Például csak a cég dolgozóiból leválogatott kollégák tölthetik csak ki a kérdőívet.
  • Meghívó e-mail elkészítése

Adatfelvétel

  • Meghívó levelek kiküldése
    A meghívó e-maileket vagy a megbízó vagy az e-benchmak.hu rendszere küldi ki. Az e-benchmak.hu elektronikus levél kiküldő rendszere amellett, hogy alkalmas a meghívók pár perc alatt több ezer címre történő eljuttatására, egy szűkített funkciójú ügyfélnyilvántartást, karbantartást is megoldhat.
  • Az on-line kérdőív adatainak folyamatos rögzítése
    A kitöltés folyamatáról (hány kitöltött kérdőív van) e-mailben értesítjük az ügyfeleinket, sőt lehetőség van részeredmények átadására is.

Adatelemzés és kutatási jelentéskészítés

  • Adatfelvétel lezárása
    Az adatfelvétel vagy egy előre publikált időpontban vagy a meghatározott kvóták teljesülése esetén fejeződik be.
  • Ösztönzők kisorsolása
    Az ösztönzők kisorsolása a megbízó feladata. A kutatásban részvevők listájából (azok, akik ehhez hozzájárultak) véletlen alapuló módszerrel kiválasztásra kerülnek a nyertesek. A sorsolásról valamennyi résztvevő értesítést kap. A nyertes nevét nyilvánosan is közzé tesszük vagy a kutatás honlapján vagy a megbízó honlapján.
  • Adattisztítás, előkészítés az elemzésre
    Ekkor az adatbázis megtisztítása, a logikai ellentmondások kiszűrése a cél, nehogy egyes hibás adatokból levont következtetések letorzíthassák az eredményt.

Kutatási jelentés, záró tanulmány elkészítése

  • A kutatási jelentést a megbízó kérésének megfelelően különböző szinten tárja fel a kutatás összefüggéseit.
    Lehetőség van az adatbázisból különböző szempontok szerinti leválogatásra is.
  • Következtetések megfogalmazása
    A kutatási jelentésben feltártaknak a jövőbeni üzleti döntésekhez történő felhasználásához konzultációval, tanácsadással is segítséget tudunk adni.